Walaupon suzie dah 29 tahun hidup di dunia ini.
tak bermakna suzie dah matang,
dah boleh hidup berdikari,
dah boleh selesai masalah sendiri
dah boleh bagi nasihat kat junior
dah jadi manusia yang sempurna....
suzie still mencari-cari....
cari ilmu kehidupan..
cari ilmu keibubapaan...
cari ilmu rumahtangga...
cari ilmu urus kewangan..
cari ilmu kehidupan.....
macam2 lagi lah....
bila cari ilmu, jumpa satu blog berkaitan ilmu dunia dan akhirat...
bila baca profile empunya blog..
rasa rendah diri....
dia muda lagi..
tapi pemikiran sudah dewasa...
banyak mutiara kata-katanya membuka mata dan hati suzie...
terharu pon ada...
suzie mula sedar banyak kelemahan yang ader dalam diri suzie...
dan tak salah kan suzie nak ubah diri suzie...
bukanlah secara drastik...
sedikit demi sedikit lebih baik...
suzie pon dah penat jadi diri suzie sekarang ni..
skang nak tekan butang STOP...
and start a new life....
may allah bless me..
amin...
Selasa, 6 Disember 2011
Jumaat, 2 Disember 2011
kenapa?
semua yang suzie coret dalam blog suzie adalah sekadar luahan dari hati....tak der niat nak mengaibkan sesapa...kalau ader yang terasa tu terpulang..mungkin benar perkara tu suzie cuba kaitkan dengannya. kalau si pembaca tau maksudnya..tak perlu nak bawak mulut.(walaumacamner pon lumrah manusia akan bercakap jugak kan...same as me sometimes)... suzie pon tulis di sini tak direct to the person.. and kalau person tu terasa nak wat camner.... most things yg suzie luahkan tu da banyak kali suzie bg hint yg suzie tak suke apa yang dia buat kat suzie tapi still buat jugak and thats melibatkan maruah suzie sebagai seorang perempuan. jangan sampai suzie sound direct depan2 orang ramai....diri tu jugak yg malu.... okey....
and about my personal problems... thats my mistake coz tak privatekan catatan tu....and thats isue publish on FB...too humiliate but things already happens.... for those yg tau..just be silent okey.. i dont need free gossips.and for everybody near me who take care of me..thanks a lot.. apreciate all that. maybe im too emotional lately.i'm realized that its to secrety to story mory about that. and i'm menyesal jugak to tell that..hmmm... thats why im trying to being so silent but...sometimes need to talk to but when i'm start talking...bad things happens and i don't like that at all....may be its better for my self being silents and invisible again like before..to much talking means to much trouble for me.
what can i do?...
for the next time i'll make sure "tapis" dulu entry before terbitkan catatan....
i'm not talking badly about him in this blog........ WHY!!!!....why people say that I'M talking bad of him?.... so sad.... and i try tak layan if people yg tak kenal try to ask what happens...... just blog and someof the part of my blog is just a novel.(mungkin isi ader kaitan skit ngan hidup i but not 100%... people suker baca citer sedey..so i just write down...sapa yg suker baca..just baca..sapa yang tak suka just ignore... dont jugde me badly.... urghhhhhhh...... so much...much..much... menyesal sangat...
if i can turn back time.....arggggghhhhhhh!!!!!.....
Langgan:
Catatan (Atom)