Isnin, 28 November 2011

kata hati-cinta itu bukan milikku

5 tahun menyulam bahagia,pelbagai rasa telah di telan..
suka, duka,kecewa,air mata...
5 tahun juga menyemai cinta setia walau hakikatnya kesetiaan hanya pada sebelah pihak.
akhirnya ketabahan hati ini tewas. menyerah kalah walau hati tidak rela melepaskan semua. kenapa perlu aku pertahankan sesuatu yang sudah lama pincang,bagai retak menanti belah...
cinta dan sayang di mata ku namun kebencian menyelubungi jiwanya...
dia tak pernah rela untuk teruskan perhubungan ini namun aku yang kerap kali memujuk untuk bertahan demi anak-anak. jiwa ku merana tiap kali berdua denganya.seperti dua individu asing yang dipaksa hidup bersama.aku dengan caraku, dia dengan dirinya. tiada bual mesra..tiada gurau senda..tiada gelak ketawa..

                                                                  ******************************

mata hatiku terbuka pabila saat ku melihat kebahagiaan mengelilingi setiap insan di sekelilingku. namun perasaan itu tidak ada bersamaku.
apakah erti sebuah perkahwinan andai jiwa aku, hati aku, perasaan aku terguris tiap kali aku bersamanya.tidak merasa kemanisan hidup dalam sebuah cinta. Jiwa ku meronta-ronta mencari sebuah jawapan. mungkin jawapan itu sememangnya ada di hadapan mataku. Cuma aku yang kabur pandangan kerana cinta yang tiada sambutan. seperti syok sendiri....
persoalan demi persoalan di lontarkan. namun aku jawap dengan penuh yakin. masih ada cinta diantara kita. namun hati bergetar kebimbangan adakah hati ku masih bertahta di hatinya?....


                                                           *****************************

Di saat dia melepaskan aku, aku sedikit gementar.. aneh...
aku tidak sedikitpun merasa sedih atau kecewa.
malahan aku merasa lega.. adakah aku sudah tidak punya perasaan cinta?......

sudah dua hari aku dilepaskan.. walaupun bukan secara rasmi.. masih lagi dalam kesamaran..
tapi aku yakin tiada lagi cinta aku dan dia.

biarlah.... biarlah..biarlah....

rasanya perlu saja aku padamkan perasaan yang masih bersisa ini.
buat menambah duka di hati...

sisa-sisa perasaan cinta dan sayang masih berbaki ini di khuatiri akan melemahkan semangatku...
akan mengelirukan aku....

                                                                             ****************************
selama dua hari ini aku bangkit dari tidurku dengan satu perasaan yang aneh dan ragu-ragu.... sisa-sisa rindu itu makin mendekati ku. Adakah perasaan cinta itu kembali dalam hati ku?...
apakah maknanya ini ya Allah...
Berilah petunjuk-Mu...


2 ulasan:

nor isneini mohd ayob berkata...

be strong..please..

alin berkata...

semoga terus tabah..we always be with you.. :)

Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama