Selasa, 8 Julai 2014

hebatkah wanita multitasking?.....

Aku....
dalam kategori multitasking ke?.....
jap..jap...reverse balik aktiviti harian aku...

                                    Pagi:
                                   celik mata je kejutkan anak-anak suh mandi nak gi sekolah...
                                   panggilan pertama biasanye liat sungguh diorang nak bangun...ggrrrr....
                                   tak pe aku gi mandi dulu...siap mandi...kejut lagi diorang...siap solat  
                                   subuh...kalau iorang tak bangun lagi memang tarzan keluar suara la 
                                   jawabnye...lantak le jiran nak kata apa...

                                    then mula hantar anak...3 stesen...
                                    1. sekolah rendah agama
                                    2. rumah pengasuh
                                    3. tadika kemas
                                    bertolak gi keje....(boring gile mengadap jem ni...)
                                     duk mengadap keje opis dari kul 8.30 sampai 5.30...

                                     petang:
                                     mengadap jem lagi....haih...kekadang tu sampai terlelap..tersengguk-sengguk 
                                     tahan mata. jalanraya kat malaysia ni..bina la sampai sepuluh lane...sepuluh 
                                     sepuluh tu jem....grrrr....
                                     sampai kawasan kejiranan gi amik anak2 kat umah pengasuh...

                                      malam:
                                     siap mandi ,solat maghrib....biasanye hubby da siap masak sbb dia balik 
                                     berniaga awal dari aku...so aku tinggal hidang , buat air, dan 
                                     ngaaappp...makan berjemaah...
                                     biasanya kalau tak letih sangat aku bertapa dalam bilik menjahit...berkarya 
                                     barang satu atau dua produk...klu da malas tahap cipan..duk depan televisyen 
                                     melayan anak2...tapi lebih pada malas kot...hahahaha....penat la...siang duk 
                                     dalam opis bersuhu kutub utara..pastu rehat ke duania luar dengan suhu 
                                     padang pasir...pastu kerja duduk mengadap komputer...menaip..menaip..dan 
                                     menaip....mengarang surat bermacam tema....ada tema suke...ada tema 
                                    amaran..ada tema marah....haih...penat bila otak banyak sangat 
                                     berfungsi....bukan penat badan...penat otak...bila otak penat...badan pun jadi 
                                     lemah....tul ke teori entah pape aku ni...hahaha....

tu aktiviti mingguan aku....secara rawaknye la...kalau nak bagi detail lagi..karang menyampah orang baca...macam cantik...macam cantik,macam comel je  nak citer.....huh...

  biasanye aktiviti yang banyak membakar lelemak dalam badan aku ni..hari 
     sabtu dan hari ahad...time tu dari celik mata sampai tutup mata...satu rumah aku kerjakan...sampai cramp kaki...huhu...

ni kira multi tasking ke.....tak lah.....jadi diri aku kurang hebat berbanding wanita yang lebih banyak beban tugasnye...tabik spring lah...

tapi ada artikel dalam majalah wanita mengatakan kajian megatakan wanita multitasking ni daya ingatannye lemah...sebab otak terlalu banyak beban nak proses maklumat....
ye laaaaaa......huhuhuhuhu....

3 ulasan:

alin berkata...

daya ingatan lemah?? habislahhh.. ko igat aku tak ni?? hahahahahaha

nor isneini mohd ayob berkata...

aku pn ko x ingat ke...hahaha

IRDINA berkata...

Blog walking. Followed.

Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama