Khamis, 24 Februari 2011

Info sihat - tahukah anda?.......

hai....
Hmmm dah lama nak buat entri ni tapi tak der idea nak cakap per....
so, hari ni buat jugak lah.....

      Azam tahun baru nih aku nak turunkan berat badan dengan bersungguh-sungguh....ngeh..ngeh..ngeh..harap-harap berjayalah kali ini...sebab ikut tahun-tahun yang sudah,sume fail sebab tak refer pada yang pakar.mostly ikut syok sendiri jer...lastly, bukan turun berat badan..malah semakin di pam-pam badan nih...
     
      Awal tahun haritu jiran sebelah umah merangkap makcik bau-bau bacang aku( iparnya adalah adik beradik kepada isteri pakcik ku..so,kira bau-bau bacang kan...) telah menceritakan wujudnya doktor pakar dieteries dan mencadangkan pada aku untuk membuat appoinment untuk sertai program diet....terharu sungguh ader gak yang meyokong hasrat aku....huk..huk..huk....
    
        so,aku pon buat ler appoinment...dan...dalam sessi perjumpaan bersama Doktor azlinda tu macam2 info yang aku dapat.....
   
       such as.....
     
     dalam sehari, tubuh kita cuma perlu 5 sudu teh gula dan 5-8 sudu besar minyak masak... cuba kita imbas sekali makanan yang dah kita telan hari ni....waahhhh!!!..dah bersudu2 gula dan minyak yang tersembunyi dalam makanan yang kita makan.
   
       di akhir perjumpaan tu,doktor telah memberi aku beberapa contoh menu untuk jadikan panduan untuk aku atur makan aku sehari-harian....
  
        hmmmm.....stop kat sini dulu..nanti entri akan datang akan aku beri banyak lagi info...sat lagi ak nak gi site lah..ada hal....okeis...tunggguuuuuu......

2 ulasan:

NeSLo berkata...

da semggu tunguuuuuuuuuuuu ni, nxt info for diet plzzzzzzzzzzzz
~azia~

suzie berkata...

Neslo:he3...kesabaran....tengah pikir nak tulih per....kang tersalah info my follower jadik makin tembun plak...ngeh..ngeh..ngeh....

Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama